Roman Solecki
Krakowski Instytut Logoterapii, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Kondycja psychiczna współczesnej szkoły. W poszukiwaniu sensu życia.
Wykład ma na celu ukazanie kondycji psychicznej uczniów i nauczycieli w takich obszarach jak depresja, uzależnienie od Internetu, relacje z rodzicami, poczucie sensu życia i wypalenie zawodowe. Obecnie wsparcia potrzebują nie tylko uczniowie, ale też rodzice i nauczyciele, ponieważ wszyscy są zagrożeni kryzysem egzystencjalnym i poczuciem bezsensu życia. Odpowiedzią na tę pustkę jest logoterapia, trzeci wiedeński nurt psychoterapii V. E. Frankla, profesora neurologii i psychiatrii, więźnia obozów koncentracyjnych, który nawet w bezsensownych okolicznościach widział możliwość przyjęcia sensownej postawy.
Informacja od Organizatorów:
Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość nabycia książek Terapia sensem oraz Odkryj sens, zmienisz życie wydawnictwa MANDO Inside w promocyjnych cenach. https://mt.up.krakow.pl/vi/logoterapia/
Jacek Stańdo
Politechnika Łódzka
WCAG-Transgresje w e-zasobach do nauki matematyki i innych przedmiotów
Zalecenia dostępności e-zasobów dla osób z niepełnosprawnością zawarte są w wytycznych standardu WCAG 2.1. Szacuje się, że 6% ludności ma problem ze słuchem, 3,2% ze wzrokiem, a 2,6% jest z niepełnosprawnością intelektualną. Przekraczanie granic dostępności materiałów w internecie dla osób z niepełnosprawnością, to ciągle rozwijający się obszar naukowy. Dostępność e-zasobów obejmuje cztery następujące grupy tematyczne: Funkcjonalność, Kompatybilność, Postrzegalność, Zrozumiałość. Grupy tematyczne zostaną omówione i poparte praktycznymi przykładami z matematyki i innych przedmiotów.
Tomasz Szwed
Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
Koncepcja motywacji Pepps’a Mccrea i jej zastosowania w kształceniu matematycznym dzieci i młodzieży
W moim wystąpieniu opowiem o kilku istotnych odkryciach w obszarze uwarunkowań kształcenia matematycznego. Skupię się na czynnikach wspierających uczenie się uczniów oraz zaprezentuję praktycznie nieznaną w Polsce koncepcję motywacji Pepps’a Mccrea. Największą korzyścią dla słuchaczy będą praktyczne wnioski do zastosowania podczas lekcji matematyki. Nauczanie matematyki może być niezapomnianym (w sensie przeżycia i trwałości w pamięci). To jednak zależy od wiedzy, odwagi i praktycznych umiejętności nauczycieli, wykraczających transgresyjnie poza dydaktykę matematyki.
Krzysztof Chojecki
Kurs na edukację
Jak pokochałem Pi
Opowiem o tym:
- jak z ucznia mającego problemy z matematyką stałem się współtwórcą matematycznego kanału YouTube mającego ponad 40 milionów wyświetleń,
- jak spektrum autyzmu pomaga mi pracować z uczniami neuroatypowymi i utrudnia pracę z uczniami neurotypowymi,
- jak wykorzystałem własne doświadczenia uczniowskie do stworzenia własnego warsztatu pracy,
- jak wykorzystuję social media do popularyzacji matematyki.