Roman Solecki

Krakowski Instytut Logoterapii, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Kondycja psychiczna współczesnej szkoły. W poszukiwaniu sensu życia.

Wykład ma na celu ukazanie kondycji psychicznej uczniów i nauczycieli w takich obszarach jak depresja, uzależnienie od Internetu, relacje z rodzicami, poczucie sensu życia i wypalenie zawodowe. Obecnie wsparcia potrzebują nie tylko uczniowie, ale też rodzice i nauczyciele, ponieważ wszyscy są zagrożeni kryzysem egzystencjalnym i poczuciem bezsensu życia. Odpowiedzią na tę pustkę jest logoterapia, trzeci wiedeński nurt psychoterapii V. E. Frankla, profesora neurologii i psychiatrii, więźnia obozów koncentracyjnych, który nawet w bezsensownych okolicznościach widział możliwość przyjęcia sensownej postawy.

Informacja od Organizatorów:

Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość nabycia książek Terapia sensem oraz Odkryj sens, zmienisz życie wydawnictwa MANDO Inside w promocyjnych cenach. https://mt.up.krakow.pl/vi/logoterapia/

 

Jacek Stańdo

Politechnika Łódzka

WCAG-Transgresje w e-zasobach do nauki matematyki i innych przedmiotów

Zalecenia dostępności  e-zasobów dla osób z niepełnosprawnością zawarte są w wytycznych standardu WCAG 2.1. Szacuje się, że 6% ludności ma problem ze słuchem,  3,2% ze wzrokiem,  a 2,6% jest z  niepełnosprawnością  intelektualną. Przekraczanie granic dostępności materiałów w internecie dla osób z niepełnosprawnością, to ciągle rozwijający się obszar naukowy. Dostępność e-zasobów obejmuje cztery następujące grupy tematyczne: Funkcjonalność, Kompatybilność, Postrzegalność, Zrozumiałość. Grupy tematyczne zostaną omówione i poparte praktycznymi przykładami z matematyki i innych przedmiotów.

 

Tomasz Szwed

Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu

Koncepcja motywacji Pepps’a Mccrea i jej zastosowania w kształceniu matematycznym dzieci i młodzieży

W moim wystąpieniu opowiem o kilku istotnych odkryciach w obszarze uwarunkowań kształcenia matematycznego. Skupię się na czynnikach wspierających uczenie się uczniów oraz zaprezentuję praktycznie nieznaną w Polsce koncepcję motywacji Pepps’a Mccrea. Największą korzyścią dla słuchaczy będą praktyczne wnioski do zastosowania podczas lekcji matematyki. Nauczanie matematyki może być niezapomnianym (w sensie przeżycia i trwałości w pamięci). To jednak zależy od wiedzy, odwagi i praktycznych umiejętności nauczycieli, wykraczających transgresyjnie poza dydaktykę matematyki.

 

Krzysztof Chojecki

Kurs na edukację

Jak pokochałem Pi

Opowiem o tym:

  • jak z ucznia mającego problemy z matematyką stałem się współtwórcą matematycznego kanału YouTube mającego ponad 40 milionów wyświetleń,
  • jak spektrum autyzmu pomaga mi pracować z uczniami neuroatypowymi i utrudnia pracę z uczniami neurotypowymi,
  • jak wykorzystałem własne doświadczenia uczniowskie do stworzenia własnego warsztatu pracy,
  • jak wykorzystuję social media do popularyzacji matematyki.